Wat is een Kinderparlement?

Sinds november 2023 heeft onze leerlingenraad een nieuwe naam: kinderparlement.

De naam kinderparlement heeft te maken met Korczak. In zijn weeshuis had hij een kinderparlement met wie hij in gesprek ging over onder andere de gang van zaken in het weeshuis.

In ons kinderparlement zitten leerlingen die gekozen zijn door hun eigen klas. Het zijn leerlingen die graag namens de andere leerlingen allerlei zaken willen bespreken. Zo weten we wat de leerlingen van onze school belangrijk vinden. Dat betekent dat zij de belangrijke rol hebben om erachter te komen wat er leeft op school en wat iedereen graag ziet gebeuren. Deze zaken kunnen ze bespreken in vergaderingen van het kinderparlement.

Wat doet het kinderparlement?

Iedereen zal misschien wel iets kunnen bedenken waarin de school nog verbeteren kan. In een vergadering kunnen de ideeën die binnenkomen worden besproken. Van iedere vergadering worden notulen door de leerlingen geschreven.